Produkten

Playmobil

  • Hoe ons te contacteren.

    Het PLAYMOBIL Consumer Service Team staat voor je klaar.Je kan hen je vragen en opmerkingen voorleggen via ‘Contact’ op de startpagina van je belgische Playmobil website. Heb je vragen over garantie of wil je onderdelen of bouwplannen bijbestellen, dan kan je het best contact opnemen met de Dienst na Verkoop . Je vragen over ons assortiment en je bestelling, alsook vragen over onze verkooppunten; kan je stellen aan de Consumentenafdeling. Vragen, opmerkingen of voorstellen i.v.m. onze internetpagina’s of onze PLAYMOBIL Online Shop, kan je kwijt aan onze Webmaster.

  • Waar kan ik informatie vinden over de PLAYMOBIL FunParks?

    PLAYMOBIL beschikt over een aantal attractieparken verspreid over de hele wereld. In de PLAYMOBIL FunParks kunnen de kinderen zich uitleven in reuzegrote PLAYMOBIL decors. Ze kunnen in de huid kruipen van piraten, ridders, indianen, ... en zo grootse avonturen beleven. De kinderen worden aangemoedigd om hun creativiteit de vrije loop te laten gaan en zich te amuseren. Je kan informatie over onze PLAYMOBIL FunParks terugvinden onder de rubriek ‘Fun & Action’ op de startpagina van je belgische PLAYMOBIL website.

  • Vanaf welke leeftijd kan mijn kind spelen met PLAYMOBIL?

    Op elke verpakking staat de doelgroep vermeld. Op basis van bepaalde criteria (aanwezigheid van kleine onderdelen, hantering, ...) maakt ons ontwikkelingsteam uit of een item geschikt is voor de bepaalde leeftijdsgroep. Een speelgoedje dat te moeilijk te hanteren is voor een 2/3-jarige kan enkel maar frustratie opbrengen bij het kind. Natuurlijk is de evolutie van elk kind verschillend en moet de ouder ook zelf nagaan of iets kan voor haar/zijn kind.

  • Welke nieuwe thema’s komen eraan?

    Op de speelgoedbeurs in Nürnberg (Duitsland) worden in het voorjaar de nieuwe thema’s van het lopend jaar voorgesteld. Dit gaat gepaard met het verschijnen van onze nieuwe catalogus. Ook brengen wij in het najaar een nieuwe catalogus vol leuke dingen uit.

Aanmelden / Afmelden

  • Hoe kan ik een catalogus bekomen?

    Tweemaal per jaar verrast PLAYMOBIL hun fans met een catalogus boordevol nieuwe thema’s. U kan uw exemplaar bestellen via ’Contact’ op de startpagina van uw belgische website.

  • Hoe kan ik de Nieuwsbrief ontvangen?

    Wanneer u zich registreert op onze website, dan wordt u gevraagd of u de Nieuwsbrief wenst te ontvangen. Indien u dit bent vergeten aan te kruisen, dan kan u zich achteraf nog inschrijven via de startpagina van uw belgische website. Klik op ‘Registreer u hier voor onze PLAYMOBIL-nieuwsbrief’ en vul alle gevraagde gegevens in.

  • Ik wens de Nieuwsbrief niet meer te ontvangen. Hoe moet ik tewerkgaan?

    Onderaan elke Nieuwsbrief die u ontvangt, heeft u de mogelijkheid om zich af te melden.

Dienst na Verkoop

  • Garantieverlening PLAYMOBIL.

    PLAYMOBIL hecht veel belang aan de kwaliteit, de veiligheid, het design en de presentatie van zijn producten. Deze zoektocht naar kwaliteit en veiligheid begint reeds bij het ontwerpstadium. Onze producten beantwoorden aan zowel de Europese als de Amerikaanse speelgoed veiligheidsnormen, en worden in alle stadia van productie getest door een onafhankelijk instituut nl. LGA (Landesgewerbeanstalt). Ondanks ons streven naar kwaliteit kan het zijn dat onze producten tekenen van slijtage vertonen. Wij kunnen geen absolute duurzaamheid garanderen aangezien de duurzaamheid ook afhangt van een aantal externe factoren (slijtage tijdens het spelen, bewaring). Wij bieden op al onze producten 2 jaar garantie, daterend van de dag van aankoop of levering. De garantie omvat de gratis vervanging of herstelling van het defecte onderdeel, mits voorlegging van het aankoopbewijs. De volledige garantievoorwaarden vind u terug in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.

  • Hoe kan ik ontbrekende onderdelen voor mijn nieuw PLAYMOBIL setje bekomen?

    Eerst en vooral willen wij onze excuses aanbieden voor het ontbrekend onderdeel in uw recente aankoop. Op het einde van iedere assemblagelijn worden de dozen gewogen en bij de minste afwijking van het standaardgewicht worden de dozen uitgesorteerd. Dit maakt het bijna onmogelijk dat de dozen incompleet de productie verlaten. Indien er echter in uw aankoop toch een onderdeel ontbreekt, gelieve dan contact op te nemen met de Dienst na Verkoop. U kan hen bereiken via ‘Contact’ op de startpagina van uw belgische PLAYMOBIL website. Uw klacht moet ons binnen 10 werkdagen na aankoop bereiken. De volledige garantievoorwaarden vind u terug in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.

  • Ik heb een defect onderdeel in mijn nieuw PLAYMOBIL setje; kan ik een nieuwe bekomen?

    Eerst en vooral willen wij onze excuses aanbieden voor het defecte onderdeel in uw recente aankoop. PLAYMOBIL probeert er zorg voor te dragen dat alleen producten van de hoogste kwaliteit de consument bereiken. Doch indien er zich in uw aankoop toch een defect onderdeel bevind, gelieve dan contact op te nemen met de Dienst na Verkoop. U kan hen bereiken via ‘Contact’ op de startpagina van uw belgische PLAYMOBIL website. Uw klacht moet ons binnen 10 werkdagen na aankoop bereiken. De volledige garantievoorwaarden vind u terug in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.

  • Ik heb een onderdeel verloren; kan ik een nieuw exemplaar bestellen?

    Met de Playmobil® Online Losse Onderdelen Service heeft u de mogelijkheid om simpel en snel, onderdelen bij te bestellen. U kan ofwel de benodigde onderdelen selecteren op de productpagina in onze PLAYMOBIL® Online Shop en deze in uw winkelwagentje plaatsen; ofwel kan u gebruik maken van onze Losse Onderdelen-zoeker. Indien u gebruik maakt van onze zoeker gelieve het 8-cijferig onderdeelnummer bij de hand te nemen, dat u terugvindt op het bouwplan. PLAYMOBIL kan onderdelen leveren van sets die niet ouder zijn dan 4-5 jaar. Het kan zijn dat oudere onderdelen nog kunnen geleverd worden, alles hangt af van de voorraad. Voor meer informatie hieromtrent gelieve contact op te nemen met onze Dienst na Verkoop via ‘Contact’ op de startpagina.

  • Kan ik gebroken onderdelen lijmen? Welke lijm kan ik gebruiken?

    Ons speelgoed is ontworpen volgens het typische opbouwprincipe. De speelwaarde van PLAYMOBIL is o.a. gebaseerd op het kunnen op- en afbouwen van onze items. Om deze reden en ook omdat kinderen in contact kunnen komen met lijm, raden wij af om de elementen te lijmen. We kunnen om deze redenen u dus geen advies geven over welke lijm te gebruiken. Wist u dat PLAYMOBIL een garantie verleent van 2 jaar op zijn producten, mits voorlegging van het aankoopbewijs. U kan dus een vervangstuk aanvragen via de Dienst na Verkoop. Indien de garantieperiode afgelopen is, kan u nog steeds een vervangstuk aanvragen doch dan is dit betalend. U kan de Dienst na Verkoop bereiken via ‘Contact’ op de startpagina van uw belgische PLAYMOBIL website. De volledige garantievoorwaarden vind u terug in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.

  • Mijn RC afstandsbediening reageert niet meer, wat nu?

    PLAYMOBIL probeert er zorg voor te dragen dat alleen producten van de hoogste kwaliteit de consument bereiken, defecten zijn dan ook eerder zelden. Indien uw RC afstandsbediening niet meer reageert, gelieve dan eerst onderstaande stappen te volgen:

    • Open de batterijkast en verwijder de batterijen, kijk na of de metalen contacten proper zijn. Indien deze mat zijn of sporen van poeder vertonen, reinig deze dan met een droge doek of schuurpapier.
    • Kijk na of de batterijen in de motor en de afstandsbediening nog genoeg opgeladen zijn, vervang deze indien nodig door nieuwe of laad ze op indien ze oplaadbaar zijn. Let bij het inleggen van de batterijen op de polariteit (+/-).
    • Zowel de motor als de afstandsbediening bevatten een kwartsmodule, deze module bepaalt de frequentie waarop motor en afstandsbediening zijn afgestemd. De frequentie van de kwartsmodule is herkenbaar door een kleurcode, zorg ervoor dat beide delen van de RC dezelfde kleur kwartsmodule bevatten.
    • Controleer misschien ook even de bedrading en kijk na of de stekkers goed aangedrukt zijn.

    Levert geen enkele van deze tips resultaat op, gelieve dan onze Dienst na Verkoop te contacteren. U kan hen bereiken via ‘Contact’ op de startpagina van uw belgische PLAYMOBIL website. De volledige garantievoorwaarden vind u terug in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.

  • De wielen van mijn IR bestuurde auto blokkeren; kan ik dit verhelpen?

    De beveiliging tegen overbelasting van de besturing is in werking gestelt. Beweeg de vooras heen en weer totdat deze vastklikt. U kan ook even een kijkje nemen op onderstaande microsite waarop u technische info terugvind over de IR bestuurde producten. http://download.playmobil.com/FunAction/Microsites/Tech

  • Mijn onderwatermotor vaart achteruit, wat doe ik verkeerd?

    Heel waarschijnlijk zijn de batterijen verkeerd geplaatst.
    Let bij het inzetten van de batterijen op de juiste polariteit (+/-).

  • Bouwplannen

    Op onze website onder de rubriek ‘Bouwplannen’ vind u een grote selectie van bouwplannen terug die u kan downloaden. Indien u het gezochte bouwplan niet terugvind via onze website, dan kan u een papieren versie bestellen via onze Dienst na Verkoop. Hou er wel rekening mee dat wij enkel bouwplannen van sets die niet ouder zijn dan 4-5 jaar, kunnen leveren. U kan onze Dienst na Verkoop bereiken via ‘Contact’ op de startpagina van uw belgische PLAYMOBIL website.

  • De grote hijskraan 3262/4080 werkt niet, aan wat kan dit liggen?

    Het kan zijn dat de verschillende onderdelen van de kraan niet goed aangedrukt zijn. Mogen wij u aanraden om de kraanarm goed vast te drukken in de kraantoren, en de kraantoren in de basis. Indien het probleem hiermee niet opgelost is, dan kan u best even contact opnemen met onze dienst na verkoop.

  • Mijn RC-auto rijdt achterwaarts i.p.v. voorwaarts, en naar links i.p.v. naar rechts. Hoe kan dit?

    Misschien is de omkeerschakelaar nr. 6 of 7 niet goed ingesteld. Gelieve gebruik te maken van de 2 kleine schakelaars die zich bovenop de smalste zijde van de zender bevinden, om uw RC-auto juist af te stellen. U kan ook het bouwplan hierover consulteren.

  • De RC-module 4856 valt steeds uit mijn politiewagen 5528. Wat kan ik doen?

    De gele bevestigingspinnen bovenop het motorblok, moeten stevig aangedrukt worden onderaan de carrosserie. Op deze manier zit de RC-module stevig vast en kan de politiewagen in actie schieten.

  • Is er nog een accu beschikbaar voor de oudere treinen 4016, 4017, 4010, 4011 en 4085?

    Deze accu en zijn lader zijn helaas niet meer leverbaar, deze zijn vervangen door batterijhouder 7829. Deze batterijhouder is een lege huls in de vorm van de accu, waarin men 4 AA batterijen 1,5 V moet plaatsen (niet inbegrepen).U kan de batterijhouder bestellen via onze dienst na verkoop.

  • Het opbouwen van kasteel 4866 lukt niet, wat doe ik fout?

    Meestal ligt het probleem bij het fout opbouwen van het kasteel. Misschien kan deze tip u helpen: Op de vierkante toren (zie pg 6 van het bouwplan) zijn er langs elke zijde 2x drie uitsparingen voorzien voor de aansluiting van de muren. De muren moeten in de voorste 3 uitsparingen geklikt worden, dit zowel aan de linker als de rechter zijde, om een mooi geheel te vormen. Indien men de muren in de 3 achterste uitsparingen vastklikt dan ‘springen’ de muren constant open.

  • Waarom rijd mijn infrarood bestuurbare auto (5151, 5153 en 5156) met horten en stoten?

    Deze IR auto’s zijn onbemande robotvoertuigen die van op afstand door de bewoners van ‘Futur Planet’ bestuurd worden. Het ‘schokkerig’ rijden is geen defect, het is zó bedoelt door onze ontwerpafdeling. Dit rijgedrag benadrukt het futuristisch karakter van onze IR-auto’s.

  • Beveiliging tegen overbelasting van de besturing bij de IR-auto 5151, 5153 en 5156.

    Om de levensduur van het voertuig te verbeteren, beschikt de IR-auto over een beveiliging tegen overbelasting. Dit is een ingebouwd mechanisme dat de stuurinrichting beschermt. Wanneer de overbelastingsveiligheid ingeschakeld is, dan beweegt de vooras los heen en weer, en kan men het voertuig niet meer besturen. Om de veiligheid op te heffen, moet men de vooras naar links of rechts bewegen tot deze vastklikt. Uw IR-auto kan nu weer vlot bestuurd worden.

  • De reactoren van mijn Turbojet 5150 staan niet meer in de startpositie(loodrecht) en maken een ratelend/krakend geluid wanneer ik deze beweeg. Is er iets defect?

    In de Turbojet bevindt er zich een vertande as waarop de reactoren zijn aangesloten, deze as laat toe om de 4 reactoren simultaan en parallel te bewegen. Indien men 1 paar reactoren handmatig van positie heeft veranderd, dan staan de 2 andere niet meer parallel. Men kan de reactoren zonder probleem terug in hun startpositie(loodrecht) draaien, hierbij hoort u een ratelend/krakend geluid. Dit is geenzins een teken dat er iets defect is. De tandwielen van de reactoren bewegen over de tanden van de vertande as, tot dat deze terug in elkaar klikken(loodrechte stand).

  • Ik heb moeilijkheden bij het gebruik van de RC-onderwatermotor 5536, kan u mij helpen?

    Misschien kunnen u deze nuttige tips u helpen bij het gebruik van de onderwatermotor. Begin van het spel: Bevestig het batterijvak met de batterijen onderaan de motor. Plaats de afstandsbediening met de uitsparing 6 (zie bouwplan) haaks óp de onderwatermotor. Hou op de afstandsbediening knop 2 (zie bouwplan) ingedrukt tot wanneer de LED’s 3,4 en 5 (zie bouwplan) oplichten, dit kan enkele seconden in beslag nemen. LED 3 en 4 lichten groen op, LED 5 licht rood op. Stem nu de afstandsbediening af op de onderwatermotor door de koppel-toets 7 (zie bouwplan) een aantal seconden in te drukken totdat LED 5 groen word, dit kan enkele seconden in beslag nemen. De onderwatermotor kan nu onderaan de boot gemonteerd worden. Einde van het spel: Gelieve de afstandsbediening uit te schakelen en het batterijvak los te koppelen van de motor, dit om de stroomtoevoer te onderbreken en zo te vermijden dat de batterijen leeglopen. Voor verdere instructies kan u het bouwplan consulteren.

  • Mijn IR besturing reageert niet meer, wat nu?

    PLAYMOBIL probeert er zorg voor te dragen dat alleen producten van de hoogste kwaliteit de consument bereiken, defecten zijn dan ook eerder zelden. Indien uw IR besturing niet meer reageert, gelieve dan eerst onderstaande stappen te volgen:

    • Open de batterijkast en verwijder de batterijen, kijk na of de metalen contacten proper zijn. Indien deze mat zijn of sporen van poeder vertonen, reinig deze dan met een droge doek of schuurpapier.
    • Kijk na of de batterijen in de motor en de afstandsbediening nog genoeg opgeladen zijn, vervang deze indien nodig door nieuwe of laad ze op indien ze oplaadbaar zijn. Let bij het inleggen van de batterijen op de polariteit (+/-).
    • Bekijk even of de motor en afstandsbediening gesynchroniseerd zijn.
    • Heeft u de energiemodule met energiesteen goed geplaatst in het voertuig?
    • Na 5 minuten gaat het IR-voertuig over in de standby-modus (energiemodule knippert niet meer). Om deze weer rijklaar te maken, moet opnieuw een energiemodule met energiesteen worden ingezet.

    Levert geen enkele van deze tips resultaat op, gelieve dan onze Dienst na Verkoop te contacteren. U kan hen bereiken via ‘Contact’ op de startpagina van uw belgische PLAYMOBIL website. De volledige garantievoorwaarden vind u terug in de Algemene Verkoopsvoorwaarden.

  • De wielen van mijn voertuig schuren tegen de carrosserie, wat loopt er fout?

    Misschien ligt het probleem aan de montage van de banden op de velgen. De banden moeten compleet over de velgen geschoven worden, opdat langs beide kanten het buitenste element van de velg volledig zichtbaar is. U kan de bijgeleverde beelden hierover consulteren. PDF

  • Waar vind ik prijzen van vervangonderdelen?

    Van de meest gevraagde reserveonderdelen kan u de prijzen terugvinden via de rubriek ‘Vind onderdelen’, U kan deze dan onmiddellijk aan uw winkelwagentje toevoegen. Om losse onderdelen op te zoeken heeft u uiteraard het referentienummer nodig, deze 8-cijferige onderdeelnummers kan u terugvinden op het bouwplan. Indien u het bouwplan niet bij de hand heeft om de onderdeelnummers op te zoeken, mogen wij u dan aanraden om even een kijkje te nemen op onze Belgische website onder de rubriek ‘Bouwplannen’. Veel van onze montagehandleidingen zijn hier namelijk gratis te downloaden.

Online Shop

  • Herroepingsrecht, wat betekent dit?

    Bij de aankoop van producten heeft u de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen ná de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Indien u gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal u de ongeopende artikelen compleet met alle bijbehorende accessoires en instructies, moeten verzenden naar het door ons opgegeven adres. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. Gelieve deze zending te vergezellen van het herroepingsformulier dat u hier kan terugvinden. Dit laat ons toe om uw retourzending makkelijker en vlugger te behandelen. Het reeds betaalde bedrag, zullen wij u uiterlijk 30 dagen na de ontbinding van de koop, terug overmaken. Van zodra wij uw retourzending ontvangen hebben, zal het Consumer Service-team contact opnemen met u. De volledige informatie over het herroepingsrecht kan u terugvinden in de Algemene Verkoopsvoorwaarden onder ‘Afzien van de aankoop’.

  • Hoe te bestellen?

    Om te kunnen bestellen in onze Online Shop moet u zich eerst registreren, klik hiervoor op ‘Registreren’ op de startpagina van uw belgische website, en vul uw gegevens in. Indien u reeds een account heeft, klik dan op ‘Aanmelden’. Kies dan het artikel dat u wenst te bestellen in de Online-shop en klik op ‘het winkelwagentje’ om dit in uw bestelmandje te leggen. Klik op ‘Bekijk winkelwagentje’ om de inhoud te zien van uw bestelling en eventueel veranderingen aan te brengen. U kan een artikel verwijderen door op het kruisje naast het item te klikken. Wanneer u tevreden bent met uw bestelling klik dan op ‘Kassa’ om over te gaan naar de afrekening en verzending en zo uw bestelling af te ronden. U kan kiezen om het pakket op een ander adres af te leveren dan het factuuradres, dit kan u aanpassen in de rubriek ‘Verzendadres’ (stap 1).

  • Welke betaalwijze kan ik gebruiken in de Online Shop?

    Betaling in de Online Shop kan gebeuren via PayPal, Bancontact/Mistercash of kredietkaart (American Express, Visa, Mastercard). Voor betalingen met kredietkaart maken wij gebruik van ATOS Worldline’s betaaloplossing voor beveiligd online betalen.

  • Hoe weet ik wat mijn kind graag als geschenk zou willen ontvangen?

    Wanneer uw spruit even rondkijkt in onze Online-shop en hij/zij spot een item die hij/zij graag zou ontvangen, dan kan men gewoon klikken op ‘Op mijn verlanglijst’ om dit toe te voegen aan zijn wishlist. U of een kennis kan dan het verlanglijstje consulteren en de items die u wenst aan te kopen, doorzenden naar het winkelwagentje. Ontdek alle mogelijkheden van onze service ‘ Verlanglijstje’ via ‘Mijn Account’.

  • Krijg ik informatie over de verzending van mijn pakket?

    Indien u bij het aanmaken van uw account een mailadres opgegeven heeft, dan krijgt u van zodra uw pakket klaar staat voor transport, een infomail toegestuurd van onze koerier UPS. Deze infomail bevat o.a. het trackingnummer van uw bestelling. U kan ook via ‘Mijn Account’ onder de rubriek ‘Bestelgeschiedenis’ alle informatie terugvinden over uw bestelling. Indien u hier dan klikt op ‘UPS-leveringinformatie tonen’ dan kan u de status van de zending bekijken.

  • Kan ik mijn pakket traceren?

    Van zodra u uw trackingnummer ontvangen heeft per mail, kan u uw pakket tracen via de website van onze koerier UPS: www.ups.com.

  • Mijn artikel is momenteel niet beschikbaar op de Online-shop, wat nu ?

    Het kan zijn dat jouw uitgekozen artikel nog niet op de markt is of in productie. Wil je op de hoogte gehouden worden van de beschikbaarheid van dit product, klik dan op ‘Herinnering toevoegen’. Je ontvangt dan automatisch een mail van zodra het item besteld kan worden. Eens u zich geregistreerd heeft, kan u ook via ‘Mijn Account’ onder de rubriek ‘Productherinnering’ informatie terugvinden.

  • Waarom zitten sommige referenties niet verpakt in de bekende blauwe doos?

    Als fabrikant van merkspeelgoed hechten wij veel belang aan de kwaliteit, de veiligheid, het design en de presentatie van onze producten. Speelgoed met een hoge speelwaarde en een goede prijs/kwaliteit verhouding aanbieden, is dan ook voor ons de hoogste prioriteit. Alle artikelen met de vermelding ‘verpakt in plastic zakje’ maken deel uit van het Direct Service-assortiment. Deze items zijn bedoeld om grote sets zoals bv. het prinsessenkasteel uit te breiden of aan te vullen, aan een zo laag mogelijke prijs. Hiebij houden wij ook rekening met de aanvragen/wensen van onze fans wereldwijd. Om vlug te kunnen inspelen op die wensen en om de prijs laag te houden, hebben we ervoor gekozen om deze items niet te voorzien van de gekende blauwe verpakking.

  • Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

    Indien u uw pakket op een ander adres dan het facturatieadres wenst af te leveren, dan is dit mogelijk. Gelieve tijdens het bestelproces bij ‘Stap 1 Verzenden’ het ontvangstadres in te vullen. Indien u dit laat leveren op uw werkadres, vergeet dan niet de firmanaam op te geven. Hou er ook rekening mee dat het afleveradres zich in hetzelfde land moet bevinden als het facturatieadres.

  • Kan ik nog iets toevoegen of veranderen aan mijn juist geplaatste bestelling?

    Van zodra u uw online bestelling doorstuurd, wordt deze overgedragen naar ons verzendsysteem. Eens in het verzendsysteem kunnen er geen veranderingen doorgevoerd worden aan de bestelling. Daarom krijgt u alvorens de bestelling te valideren, nogmaals de inhoud van uw bestelling te zien. Dit geeft u de kans om eventueel items weg te laten of toe te voegen.

  • Bied PLAYMOBIL ook een express levering aan?

    Wij bieden een standaard verzending aan via UPS binnen de 5 werkdagen. Omwille van logistieke redenen kunnen wij helaas geen express levering aanbieden. Indien u op zeer kort termijn een PLAYMOBIL product nodig heeft, dan raden wij u aan om bij uw lokale PLAYMOBIL-verdeler langs te gaan.

  • Kan ik mijn bestelling als cadeau laten inpakken?

    Helaas bieden wij geen geschenkverpakkingsservice aan. Betalen met kredietkaart (American Express, Visa, Mastercard). Indien je ervoor kiest je bestelling te betalen met kredietkaart dien je tijdens het bestelproces je naam, je kredietkaartnummer, de vervaldatum en de CVC-code (op de achterzijde van de kaart) in te vullen. Let erop dat je exact de naam overneemt zoals die op de kaart vermeld staat (naam van de kaarthouder). Je betaling wordt vervolgens online geautoriseerd, zodat je direct weet of deze al dan niet wordt goedgekeurd. Wij maken gebruik van Atos Worldline’s betaaloplossing voor veilig online betalen.

  • Betalen met PayPal.

    PayPal is een veilige manier om online te betalen zonder je gegevens te delen. Koppel je bankrekening of kredietkaart aan je PayPal-account en betaal in enkele klikken. De service van Paypal is volledig gratis, er is dan ook geen meerkost aan verbonden.

  • Betalen met Bancontact.

    Dankzij een versleuteling en veiligheidsprocedure verloopt de betaling online zonder problemen. Tijdens het bestelproces vraagt de website om het kaartnummer, de vervaldatum en de naam van de kaarthouder, in te vullen. Vervolgens worden deze versleuteld en doorloopt u de veiligheidsprocedure: een elektronische handtekening met uw Digipas. Hiermee wordt de betaling bevestigd.

  • Betalen met kredietkaart (American Express, Visa, Mastercard).

    Indien je ervoor kiest je bestelling te betalen met kredietkaart dien je tijdens het bestelproces je naam, je kredietkaartnummer, de vervaldatum en de CVC-code (op de achterzijde van de kaart) in te vullen. Let erop dat je exact de naam overneemt zoals die op de kaart vermeld staat (naam van de kaarthouder). Je betaling wordt vervolgens online geautoriseerd, zodat je direct weet of deze al dan niet wordt goedgekeurd. Wij maken gebruik van Atos Worldline’s betaaloplossing voor veilig online betalen.

  • Ik heb geen bevestiging van bestelling ontvangen, werd ze wel goed geregistreerd?

    Nadat u de bestelling bevestigd heeft, wordt een e-mail verstuurd ter bevestiging van deze bestelling. Het kan echter gebeuren dat er een typefout opgetreden is in uw e-mailadres waardoor de mail niet verzonden kan worden. Controleer ook altijd de ongewenste mailmap in je mailbox, misschien is de mail hierin terecht gekomen. Het kan echter ook zijn dat er een fout opgetreden is tijdens het bestellen/betalen. Om zeker te zijn dat uw bestelling goed geregistreerd werd, kan u het best even contact opnemen met onze consumentenafdeling die u kan bereiken via ‘Contact’ op de startpagina van uw Belgische PLAYMOBIL website.

  • Kan ik telefonisch bestellen?

    Uiteraard willen wij al onze klanten zo gemakkelijk mogelijk voorzien van het juiste artikel. Het is echter helaas niet mogelijk om telefonisch te bestellen. Je kan bij Playmobil via de website snel en gemakkelijk jouw bestelling plaatsen.

  • Ik wens Playmobil in grote hoeveelheden te bestellen, kan dat?

    Mogen wij u er attent op maken dat de aankoop via onze online shop enkel bedoeld is voor privé-gebruik. Wenst u als dealer Playmobil aan te kopen, geef dan een seintje aan onze consumentenafdeling die u kan bereiken via ‘Contact’ op de startpagina van uw Belgische PLAYMOBIL website. Zij zullen uw verzoek doorgeven aan ons Sales-team.

  • Ik heb een factuur ontvangen zonder bedragen erop.

    Indien u ervoor kiest om uw bestelling te laten leveren op een ander adres dan het facturatieadres, dan wordt deze zending vergezeld van een pakbon. Op de pakbon is er geen enkele prijsindicatie terug te vinden. De factuur, met prijzen, wordt naderhand verstuurd naar het facturatieadres.

  • Wat moet ik doen indien er schade aan mijn pakje is bij ontvangst?

    Mocht uw pakket, ondanks de zorg die eraan besteed werd,bij levering beschadigd zijn, dan kan u weigeren het in ontvangst te nemen. Indien u de schade na de in ontvangstname vastgesteld heeft, dan verzoeken wij u dit binnen 24 uur te melden aan onze consumentenafdeling die u kan bereiken via ‘Contact’ op de startpagina van uw Belgische PLAYMOBIL website. Mogen wij u vragen om alle artikelen alsook de omdoos te bewaren. Als u meteen een foto van de beschadigde items en omdoos meestuurt, zorgt dit voor een snellere afhandeling. Ons Consumer Service-team zal u de te volgen procedure meedelen.

  • Ik was niet thuis toen de bezorgdienst langskwam, wat nu?

    De bezorgdienst zal, indien u niet thuis bent,uw pakket ofwel deponeren bij de buur ofwel op een later tijdstip terugkomen. Hiervan krijgt u bericht in de brievenbus. U kan het traject van uw bestelling ook steeds zelf volgen via de ‘Bestelgeschiedenis’ van uw account.

  • Wat is de levertijd van mijn bestelling?

    PLAYMOBIL verzend uw bestelling uit de reguliere Online Shop met UPS. U heeft de keuze om uw pakket op uw huisadres of een ander adres af te laten leveren. Indien u het pakket op een ander adres wenst te ontvangen, vergeet dan zeker ook niet de naam te vermelden die op de bel of bus staat van dit adres. UPS deelt zelf de bezorgroute in, wij hebben dan ook geen invloed op het tijdstip waarop uw bestelling op het ontvangstadres wordt afgeleverd. De status van uw verzending kan u checken via de Track&Trace-service van UPS. Na verzending van uw bestelling ontvangt u een verzendbevestiging van UPS via uw mailadres. Leveringen geschieden van maandag tot vrijdag, uitgezonderd op feestdagen. PLAYMOBIL doet haar uiterste best om bestellingen uit de reguliere Online Shop binnen 5 werkdagen te leveren. Leveringen van bestellingen via onze Online Losse Onderdelen Service nemen iets meer tijd in beslag en worden u, afhankelijk van de grootte van het pakket, thuisbezorgd door UPS of Bpost. Om lange levertermijnen te vermijden, dienen wij over de juiste informatie te beschikken. Controleer daarom ook altijd even de gegevens van het verzendadres, alvorens de bestelling te bevestigen.

  • Wat zijn de verzendkosten?

    De verzend- en administratiekosten voor een bestelling uit de reguliere Online Shop bedragen 2,50€. Bedraagt uw aankoopbedrag minimum 20€, dan betaalt u geen verzendkosten. Bij bestellingen uit de Online Losse Onderdelen Service zijn de verzend- en administratiekosten afhankelijk van het aankoopbedrag. Meer informatie hierover kan u terugvinden onder de rubriek ‘Online Losse Onderdelen Service’.

  • Ik woon niet in België, kan ik dan bij u bestellen?

    Helaas kan u enkel via onze Belgische online shop bestellen indien u gevestigd bent in België. Via de startpagina van onze internationale website www.playmobil.com , kan u het land selecteren waarin u woonachtig bent om een bestelling door te geven.

  • Kan ik aan mijn bestelling van onderdelen via de online shop nog andere artikelen toevoegen?

    Alle aangeboden producten uit onze online shop (Reguliere assortiment, Direct Service, Licentieartikelen, Package Deals, Onderdelen) kunnen gecombineerd worden tot één bestelling in het winkelwagentje.Gelieve er dan wel rekening mee te houden dat het levertermijn van onderdelen wordt overgenomen.

Website Support

  • Waarom moet ik een gebruikersprofiel aanmaken?

    Voordat je een bestelling plaatst, moet je een gebruikersprofiel aanmaken. Als je inlogt op je gebruikersprofiel, worden je persoonlijke gegevens opgehaald (naam, adres, mailadres). Je hoeft ze dan niet opnieuw in te vullen als je een nieuwe bestelling plaatst. Bovendien heb je toegang tot ‘Mijn Account’, waar je je complete profiel, nog te leveren bestellingen, je bestelhistorie en je verzendgegevens kunt bekijken.

  • Hoe te registreren?

    Op de startpagina van uw belgische website klikt u gewoon op ‘Registreren’ en vult u uw gegevens in. U kan nu bestellen.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten; hoe moet ik tewerkgaan?

    Indien u uw wachtwoord niet meer herinnert en u heeft hulp nodig klik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’, u wordt nu doorgeschakeld naar onze Wachtwoord-assistent. Gelieve uw e-mail/aanmeldinformatie op te geven, u ontvangt een bericht per mail om u gegevens opnieuw in te stellen. Indien u uw e-mail/aanmeldinformatie niet meer weet, gelieve contact op te nemen met onze Webmaster via ‘Contact’ op de startpagina van je belgische website.

  • Kan ik mijn wachtwoord veranderen?

    Indien u voor één of andere reden uw wachtwoord wil veranderen, dan kan dit. Gelieve hiervoor in uw account te klikken op ‘Mijn Account’ en klik dan ‘Accountinformatie’ aan. U kan nu uw wachtwoord veranderen. Er wordt een bericht naar uw e-mailadres gestuurd ivm de update.

  • Ik wil mijn naam/adres veranderen in mijn account; kan dit?

    U kan dit zelf aanpassen in uw account. Klik in ‘Mijn Account’ op de rubriek ‘Adressenlijst’, alle eerder gebruikte adressen zijn nu zichtbaar. U kan de adressen verwijderen, aanpassen of als hoofdadres aanklikken.

  • Ik ben mijn e-mail/aanmeldinformatie vergeten; wat nu te doen?

    Indien u uw e-mail/aanmeldinformatie vergeten bent, gelieve contact op te nemen met onze Webmaster via ‘Contact’ op de startpagina van je belgische website.

  • Ik wens mijn account te verwijderen, kan dit?

    Via ‘Mijn Account’ kan u in de rubriek ‘Account verwijderen’ zelf uw account beheersen.

  • Tijdens het registreren krijg ik de melding dat mijn gegevens al bekend zijn, hoe kan dat?

    Uw gegevens of uw e-mailadres zijn al eens eerder gebruikt voor een aanmelding bij Playmobil België. U hoeft zich dus niet meer te registreren, u kunt meteen inloggen met de eerder gebruikte gegevens. Bent u uw gegevens vergeten? Klik dan op ‘Wachtwoord vergeten?’.

  • Ik heb problemen om de website te bekijken en/of een bestelling te plaatsen. Wat nu?

    U heeft problemen ondervonden bij uw bezoek aan onze site,volgende tips kunnen u misschien helpen.

    • Om optimaal gebruik te maken van onze online shop moet u de cookies toelaten in uw browser. Instructies hieromtrent kunnen wij u helaas niet meegeven aangezien dit afhangt van provider tot provider. Aarzel niet om uw internet provider hierover te contacteren.
    • Bij problemen met login of andere functies, is het handig om af en toe de cookies te wissen. Instructies hieromtrent kunnen wij u helaas niet meegeven aangezien dit afhangt van provider tot provider. Aarzel niet om uw internet provider hierover te contacteren.
    • Heeft u alle verplichte velden ingevuld?
    • Het kan zijn dat er op dit moment te veel gebruikers actief zijn in de webshop. Het bestelsysteem werkt wel degelijk, maar je dient even geduld uit te oefenen. Het browservenster hernieuwen kan helpen.
    • Playmobil gebruikt één van de meest betrouwbare beveiligingssystemen op internet: SSL (Secure Socket Layers). Indien u een oudere browser gebruikt, is het onmogelijk om verbinding te maken met de server. Wij raden u dan ook aan om de meest recente versie van uw browser te installeren.
    • De betaling dient te geschieden binnen een bepaald termijn, nadat je de bestelling bevestigd hebt in onze Playmobil online shop. Bij het overschrijden van deze tijdspanne, wordt uw bestelling niet weerhouden.
    • Tijdens de betaling mag u in geen geval op de Terug-knop van uw browser klikken, want dan verlaat u het bestelvenster.
  • Kan ik via mijn smartphone of tablet een bestelling plaatsen?

    Het formaat van de website is nog niet optimaal voor gebruik met smartphone of tablet, maar daar wordt aan gewerkt. Wij raden je dus aan om je bestellingen via een computer of laptop te plaatsen.

  • Hoe kan ik mijn account verwijderen?

    Om uw account te verwijderen moet u zich eerst aanmelden op onze website. Gelieve dan op uw naam (rechtsboven) te klikken om toegang te hebben tot uw accountgegevens. Onder “Account verwijderen“ kan u uw account desactiveren.